vrijdag 3 april 2009

Zanzibar

Dit keer een bericht van Isabelle:

Hallo!
Lang geleden dat ik iets heb geschreven trouwens. Zoals jullie inmiddels weten hebben wij nu vakantie en zitten we op Zanzibar. Gelukkig is er een zwembad want voor de rest is het nogal saai. Ik vind het eigenlijk wat meer voor middelbare/bejaarde mensen want die vinden het leuk om een hele week boeken te lezen en in een hangmat te liggen. Gister zijn we naar Stonetown geweest, de grootste stad van Zanzibar. Ik heb nog 5 nieuwe armbanden gescoord en ik wilde nog een tas kopen maar toen we weer terug in het hotel waren realiseerde ik me dat ik vergeten was hem te kopen. Best dom eigenlijk. Op school wordt het druk. Ik heb voor de vakantie mijn rapport gekregen, best goed maar slechter dan de andere rapporten, maar you can't blame me want ik heb nu andere vriendinnen dan eerst en die zijn wat losser, dus we maken meer lol in de lessen dan dat we opletten.. Dat gaat veranderen na de vakantie hoor. Verder mis ik mijn vriendinnen in Nederland veel. Gelukkig houden we nog contact via Hyves. Het jaar is al bijna voorbij, aan de ene kant wel jammer want ik moet mijn nieuwe vriendinnen hier achterlaten en ik kan geen tassen, schoenen, armbanden of make-up meer kopen voor zo weinig geld (tassen zijn ongeveer 2/3 euro, schoenen 6 euro, armbanden 50 cent en make up 40 cent voor nagellak)! Nou ja als we hier nog terug komen in de andere vakanties neem ik gewoon een lege koffer mee. Het is hier nu 30 graden ik ben nog verbrand maar ik denk dat jullie een moord zouden doen om nu lekker aan het strand te zitten en bruin te worden. Gister zijn we trouwens ook nog naar Paje geweest een klein dorpje hier langs de kust. Heel erg arm. Ik vond het wel zielig om te zien, maar het betekent zeker niet dat ze hier ongelukkig zijn. Ik vind het wel mooi om te zien, veel kinderen zijn altijd blij, ze huilen bijna nooit, ze realiseren zich denk ik ook niet dat ze arm zijn. Zou ik ook wel eens een voorbeeld aan kunnen nemen, ik ben namelijk soms wel chagrijnig. Daar zijn we dus doorheen gelopen en toen nog naar de supermarkt geweest met de naam SupaDuka best grappig 'duka' betekent winkel in Kiswahili. Daar hebben we nog lekkere dingen ingeslagen (o.a. Pringles met kaassmaak!).
I hope 2 C U soon!
Dikke kus Isabelle.