donderdag 7 augustus 2008

veranda

Gaspard is de stad in, met de meiden en Solomon als chauffeur, en ik zit in het internetcafe. Er zijn nog veel regeldingetjes te doen, zoals het openen van de postbus waar ik binnenkort het nummer van zal doorgeven. We beginnen te wennen in het nieuwe huis. Het is een soort vesting met tralies voor de ramen en overal sloten. Blijkbaar kan dat niet anders. s' Avonds zitten we op de veranda met een drankje en een boekje en dan verzuchten we: hier hebben we het voor gedaan....!!!!
Het gaat allemaal heel relaxed, maar tot onze verbazing komt iedereen wel z'n afspraken na.
Anna heeft gisteren op school kennis gemaakt met mr. David, haar onderwijzer. Een vrolijke engelsman, die vond dat Anna al aardig engels spreekt. We zijn ook wel flink aan 't oefenen, onder andere met engels taalkwartet. De meiden zijn er aan toe om naar school te gaan. We krijgen onze dagen nog goed om met van alles en nog wat, maar ze krijgen nu wel behoefte aan speelkameraadjes.
Het leven hier is erg goedkoop. Gisteren heeft Gaspard een nieuwe mountainbike gekocht voor ongeveer 60 euro. Ik heb nog niet hardgelopen. Ik weet dat er iemand is die loopt en daar ga ik eerst mee afspreken, want ik vind het nog een beetje eng om zelf te gaan. Maar het moet wel gauw gaan gebeuren, want ik mis het.
Met de foto's lukt het even niet.
dag! Aline